Oće kaki, neće kaki?

Doktora koji vodi moj slučaj, u koga bi trebalo da imam beskrajno poverenja i koji moju sudbinu drži u svojim rukama, sam do sada videla tačno jedanput. Pri mom prvom dolasku u Skoplje na konsultacije, obavio je pregled ultrazvukom, preleteo i odbacio sve moje testove koje sam do tada uradila i rekao mi da ništa ne brinem.

U međuvremenu sam se oko izbora donora i neizbežnog keširanja velikih para konsultovala sa embriologom. Kada sam dobila lepe vesti da je Danac stigao u Makedoniju, opet sam prebačena na velikog nam doktora. I tu kreće moj stres, čuđenje, neizvesnost, pa još malo stresa, zbunjenosti i sveopšte neverice s kim imam posla.

Svi razgovori se obavljaju preko Vibera, dok on istovremeno obavlja konsultacije sa nekim drugim, priča sa medicinskom sestrom i verovatno zoba neki doručak. Kaže mi da bi sad trebalo da krenem sa kontracepcijom mesec dana, pa da onda radimo stimulaciju.

Ja mu objasnim da nisam baš fan pilula za kontracepciju, te da ako može ja bih ih najradije izbegla. Da sam već dugo na Cycloproginovi koja isto reguliše hormone i mi se tu dogovorimo da ipak ne treba da uzimam pilule, ali da svakako prestanem da uzimam Cycloproginovu da vidimo jedan mesec kako ide pa da radimo stimulaciju.

U međuvremenu ja sročim jedan pristojan ali, što b’ se reklo, asertivan mejl (koji sam ipak morala da pošaljem na Viber, jer mu mejl, gle čuda, ne radi) u kome mu objasnim da smo svi različite osobe i da je eto meni potrebna neka veća izvesnost, da bih volela da znam korake u proceduri, da znam šta me čeka. Takođe bi bilo dobro da odredimo neke datume mojih narednih poseta Skoplju kako bih mogla na vreme da najavim odsustvo na poslu, jer koliko god da je moja firma fleksibilna, ne mogu u četvrtak da im kažem da me u ponedeljak nema (a događalo se da mi doktor upravo u tom roku kaže da treba da se pojavim u Skoplju).

Ta moja poruka ne naiđe na bogznakakvu reakciju i posle deset dana se ponovo čujemo i doca ponovo krene istu priču oko kontracepcije, jer ko će da pamti sve te pacijente i njihove slučajeve! Ja opet sve lepo objasnim, ali on ovoga puta kaže da je sa njima veća preciznost predviđanja datuma, itd. Ok, što se mora, nije teško. Uzeću pilule jedan mesec, neću da umrem.

U međuvremenu, ja u Beogradu uradim ultrazvuk male karlice (sve u redu), i sve one testove koje je on onomad odbacio a sad su preko potrebni – uradim hormone, pošaljem mu rezultate i kažem kako od sutra krećem sa pilulama.

Kaže meni doca, pa po ovim rezultatima nije neophodna kontracepcija. El ti to mene zaebavaš? Da li ovaj čovek meni ozbiljno ovo piše?! Nakon što je rekao da ne treba, pa da treba, sad opet piše da ne treba?! Ja mu to onako kroz šalu spomenem i šta on čova kaže? „Da budemo mi ipak sigurni, počnite Vi da pijete pilule.“ Sve u rasponu od pola sata. Šizofrenija!

Ja sad od muke već počinjem da se smejem, jer shvatam da je ovo tek početak i da će apsolutno sve do kraja ovako biti. I da ako mislim da očuvam zdrav razum i da stres smanjim na minimum kako bih uopšte mogla da ostanem trudna, da je najbolje da se prepustim njihovom ludilu i da uz osmeh i dosta neverice šta mi se dešava nastavim dalje.

Pilule za kontracepciju uzete – dan 1. Ludilo mozga započeto – dan n-ti.

Leave a Reply

Powered by WordPress.com.

Up ↑

